מוסדות קבר רחל

הבחירה האישית והסגולה הנוראה של כ"ק מרן הגה"צ רבי אלימלך בידרמן שליט"א

כך בוחרים רבותינו

ולאורם נלך

מאחורי הפרגוד: מדוע בוחר הגה"צ רבי אלימלך בידרמן שליט"א  במוסדות קבר רחל כמקום הישועות?



 

היתומה הצעירה הקליינטית המוצלחת ביותר בחנות התכשיטים היוקרתית

היה זה באחת מחנויות התכשיטים היוקרתיות והנודעות, בשעת צהריים. בעל החנות עסק בסידור התצוגה בוויטרינות. לפתע, נכנסה אל החנות ילדה קטנה כבת 10 בלבד, בעל החנות הופתע. הוא הביט ב׳לקוחה׳ הצעירה, ושאל אם צריכה עזרה. "בהחלט כן", צפצפה הקטנה, ״אני מחפשת שרשרת מזהב, עם הרבה יהלומים״ – תיארה הילדה. בעל החנות התפלא, אבל נצר את פליאתו בלבו. הוא הציע לילדה לבחור מתוך סטנד של שרשראות זהב יוקרתיות. הילדה סקרה את השרשראות בעיניה, וכהרף עין בחרה: "את זו אני רוצה!״ – אמרה, והצביעה על אחת השרשראות היקרות ביותר…

״זה לא מתאים לילדה קטנה!״ – פסק בעל החנות בפשטות. "אולי תחפשי משהו יותר קליל?"

״לא, לא, זה לא בשבילי!״ – אמרה הילדה, "אני צריכה לקנות שרשרת מתנה לאחותי. היא כבר נערה מבוגרת, בת 18, ומאז שאמא ואבא נפטרו היא כמו אבא ואמא בשבילי" – המשיכה הילדה לתאר, כשעיניה מעלות דמעות געגוע, "היא מחזיקה לנו את הבית, היא מבשלת ומכבסת ומנקה ודואגת לנו".

בשלב הזה כבר הבין בעל החנות, כי הוא עומד בפני משהו לא שגרתי בעליל… "חשבנו יחד, כל האחים והאחיות, שנחסוך כסף לקנות לה מתנה. כבר יותר משנה אנו חוסכים כל שקל שאנו מקבלים, כל עשר אגורות. לא קנינו כלום כבר יותר משנה, לא סוכריות בקיוסק ולא צעצוע ב׳הכול בשקל', כי אנחנו חוסכים את הכסף לקנות לה מתנה… איזו שרשרת מפוארת, כמו שמגיע לה. עכשיו יש לנו כבר כסף, אז באתי לקנות לה מתנה!״ – סיכמה הילדה את ה׳דיון׳ המרגש…

״והיכן הכסף?״ – שאל בעל החנות הנרגש. ״הנה״ – שלפה הילדה ארנק קטן, והחלה להוציא מתוכו מטבעות, בשלל סוגים וגוונים… הרבה עשרות אגורות, כמה שקלים בודדים, ואפילו כמה מטבעות של חמישה שקלים… בעל החנות הביט בערמת המטבעות, ובמבט קל הבין כי מדובר בסכום של פחות ממאה שקלים, בעוד מחיר השרשרת עולה על 5,000 שקלים…

״מצוין!״ – אמר לילדה, "יש לך מספיק כסף כדי לקנות את השרשרת. הנה, אני כבר עוטף אותה בקופסה יפה, ובינתיים תכתבי לאחותך ברכה, שנוכל להכניסה לתוך העטיפה!"

"נפלא!", אמרה הילדה. "זה מספיק כסף, נכון?"

"בהחלט", השיב בעל החנות, "זה ממש מצוין!", הוסיף, וארז את הברכה העליזה עם התכשיט היוקרתי.

הילדה אמרה ׳תודה׳ חטופה ויצאה מאושרת מהחנות. בעל החנות היה מאושר לא פחות ממנה, הוא הרגיש שעשה היום מעשה טוב ואצילי, לשמח ליבם של יתומים רכים ועזובים. בערב, הגיעה בריצה נערה נסערת והשיבה את השרשרת בהתנצלות: "סליחה, אדוני, אבל אחותי הייתה כאן היום ולקחה את השרשרת הזו. היא חושבת ששילמה עליה, אבל אני יודעת שהשרשרת הזו שווה כמה אלפי שקלים, וזה פשוט לא ייתכן. בבקשה, אל תכעס עליה, היו לה באמת כוונות טובות לשמח אותי, אבל אני ממהרת להחזיר את השרשרת כי לא ייתכן שהיא נרכשה…״ – אמרה בגמגום…

״היא דווקא נרכשה, כדת וכדין!״ – אמר בעל החנות. "אחותך הייתה כאן, בחרה בשרשרת ושילמה במיטב כספה. אף אחד עוד לא שילם לי מחיר כזה עבור שרשרת כזו!"

"בהחלט", צחקה הנערה המבולבלת, "בוודאי שאף אחד עוד לא שילם כמה עשרות שקלים על שרשרת זהב יוקרתית, משובצת יהלומים… זה מה שהיה לה בארנק, ובמחיר כזה – אי אפשר לקנות שרשרת!״ – השיבה הנערה בחוסר הבנה מוחלט. "כן, היא באמת שילמה לי רק כמה עשרות שקלים, אבל אף אחד עוד לא שילם מחיר כזה… אסביר לך: לחנות הזו, באים בדרך כלל אנשים עשירים, והם קונים תכשיט בכמה אלפי שקלים אחוז מזערי מכל הונם. זה אולי הרבה יותר כסף, אבל זה חלק קטן מאוד מכל כספם של לקוחותיי. לעומתם, אחותך הקטנה, שילמה לי בכל מה שהיה לה. נכון, אין השוואה בין הכמה שקלים ששילמה למחירה האמיתי של השרשרת, אך היות שהיא שילמה במקסימום העומד לרשותה, במעט הכסף אך ברוב המאמץ הטמון בתשלומה – חשתי חובה להתאמץ למענה, ולהעניק לה את השרשרת היקרה בתמורה למאמץ הרב שהשקיעה!

בעל החנות חייך והוסיף: "לכי לדרכך, וכל הכבוד על המסירות הרבה למען אחייך ואחיותייך, היתומים הצעירים. תשתמשי בשרשרת בבריאות ותזכרי, שהיא השרשרת היקרה ביותר בעולם, כי היא נקנתה בכל כספה ובמלוא מאמציה של מי שרכשה אותה!"

הסיפור הזה, חושף בפנינו טפח מתמונת המצב שלנו כשאנו ניגשים לפני אבינו אב הרחמן. אנו מבקשים שרשרת יקרה, לא אחת, אלא שרשראות של יהלומים ומרגליות; חיים, בריאות, פרנסה, הצלחה, נחת, רוממות רוחנית, רק אנו יודעים, עד כמה יש לנו מעט לשלם." כמה אגורות פה, כמה אגורות שם, מעט זכויות שצברנו. הדרך בה נוכל לקנות את שרשרת המתנות הזו, הכלי שיוביל אותנו לזכות בכל המרגליות הללו, הוא המאמץ שלנו לתת את המירב שאנו מסוגלים. פשוט לבוא ולומר לאבא שבשמים: ׳אין לי הרבה במה לשלם, אבל יש משהו רוחני שאני מאוד מתקשה בו, ואני הולך לרכז בו את מקסימום המאמץ שלי!'

זה נכון, לא כל אחד יכול לזכות, לא כל אחד יש לו כח ללמוד כל לילה בחצות הלילה בקבר רחל, לא כל אחד יש לו כח כל יום לגמור כל ספר תהלים בקבר רחל, לא כל אחד יש לו כח ללמוד משמרות רצופות של עשרים וארבע שעות ביממה… בורא עולם ברא את האדם עם צורך לאכול, לשתות, לנוח, וגם לכל אחד סדר יום משלו.

אבל מה שכן, בורא עולם נותן לכל יהודי שאוהב אותו, את האפשרות לזכות בכל הזכויות העצומות, של התורה והתפילה בכל שעות היממה בקבר רחל, זו היא זכות שפשוט מי שעושה חישוב עם שכל, עוצר וחושב רגע בישוב הדעת, פשוט ממהר לזכות בזה, מי שלא לוקח בזה חלק זה פשוט בגלל שהוא לא הקדיש רגע למחשבה על הענין…

אנחנו עושים את המאמץ הקטן, מתאמצים כמה שאפשר, את הפרוטות הקטנטנות שאנחנו הצלחנו לאסוף, כמו אותה ילדה… מביאים את זה לרחל אמנו באהבה…. ורחל אמנו מתרגשת, ופותחת בפנינו את כל שערי הישועה והרחמים.

יש לנו הזדמנות לרכוש זכויות נצחיות, נצח נצחים, זכויות של תורה, צדקה, תפילה, חצות, בתרומה אחת לקבר רחל אנחנו זוכים להפוך לשותפים בזכות הכי גדולה שקיימת בעולם. אנחנו ‘קונים’ את הזכות של אמא רחל, הכל כך אוהבת אותנו ודואגת עבורנו, שהיא תלך ותצעק ותבכה לפני כסא הכבוד להחיש לנו ישועה.

מי יכול לוותר על זכות כה נוראה ונפלאה???

במיוחד בשנה כזאת, כשיום ההילולא חל בשבת קודש, מכל רבבות ישראל בכל קצוי תבל, בניה אהוביה של רחל אמנו, מי יוכל לזכות ולשהות במשך כל השבת קודש בקבר רחל, ולגמור שם ביום אחד שלושה פעמים את כל ספר התהלים, הסגולה הנוראה והמנוסה שאלפים ראו בזכותה ישועות נוראות, הסגולה שהרבי רבי אלימלך מליז'ענסק זי"ע מעיד שיש לה כח כמו תענית משבת לשבת. מי יוכל לעשות זאת בדור חלש כשלנו? הקב"ה אינו דורש מאתנו מה שלמעלה מכוחותינו.

אבל מה שכן, השי"ת באהבתו וברחמנותו על דורנו החלש, נתן לנו מתנה, והזמין בפנינו את האפשרות לזכות בסגולה הנוראה על ידי שליח נאמן, כשאנו מחייגים 8631* ומעבירים את השם לקבר רחל, אנו זוכים לקים את הסגולה, וגם ממילא זוכים בשפע הישועות הנפלאות והעצומות.

הבה נחייג 8631* נעשה את ההשתדלות המתבקשת, לאמא לא אומרים לא, נתאמץ עבור אמא, והיא תפעל עבורנו את הישועה, שנוכל לשיר ולנגן ולשמוח, ולהודות להשם יתברך על הניסים והנפלאות. 

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן